קנדידה אוריס 25.10.2018

התפרצות קנדידה אוריס והתמודדות איתה ביחידת טיפול נמרץ

מאמר חדש מדווח על האפידמיולוגיה של התפרצות קנדידה אוריס בבית חולים, הקולוניזציה והזיהום

טיפול נמרץ, הנשמה. אילוסטרציה

auris הינה פתוגן מתעורר עמיד לתרופות. מאמר חדש מדווח על האפידמיולוגיה של התפרצות Candida auris - קנדידה אוריס - בבית חולים, הקולוניזציה והזיהום.

לאחר זיהוי מספר מקרים של זיהום בC. auris ביחידת טיפול נמרץ נוירולוגי בבית החולים האוניברסיטאי אוקספורד בבריטניה, בוצעה תכנית סקירה אינטנסיבית של המטופלים והסביבה ומס' התערבויות למניעת הדבקה. רגרסיה לוגיסטית רבת משתנים בוצעה על מנת לזהות מאפייני ניבוי לקולוניזציה וזיהום בC. auris. בידודים ממטופלים ומהסביבה עברו אנליזה על ידי ריצוף גנום מלא.

סך הכל 70 מטופלים זוהו כבעלי קולוניזציה או זיהום בC. auris בין פברואר 2015 ואוגוסט 2017. מתוכם, 66 (94%) אושפזו ביחידת הטיפול הנמרץ לפני האבחנה. זיהום חודרני בC. auris התפתח ב7 מטופלים. לאחר בקרה לאורך האשפוז ביחידת הטיפול הנמרץ, הסימנים החיוניים של המטופל ותוצאות בדיקות המעבדה, גורמי הניבוי לקולוניזציה או זיהום בC. auris כללו שימוש בפרובים רב פעמיים למדידת טמפרטורת העור באזור האקסילה (multivariable odds ratio 6.80 ; 95%CI 2.96-15.63 ; p<0.001) וחשיפה סיסטמית לFluconazole (multivariable odds ratio 10.34 ; 95%CI 1.64-65.18 ; p=0.01). C. auris זוהה לעיתים נדירות בסביבה הכללית. עם זאת, היה זיהוי בבידודים מתוך ציוד רב פעמי, כולל מספר פרובים למדידת טמפרטורת העור באזור האקסילה. למרות מספר התערבויות למניעת זיהומים, ההיארעות של מקרים חדשים פחתה רק לאחר הסרת הפרובים. כל רצפי ההתפרצויות יצרו צבר גנטי יחיד בתוך אותה קבוצה (clade) של C. auris South African. הרצף שבודד מציוד רב פעמי היה קשור גנטית לזה שבודד מהמטופלים.

לסיכום, העברה של C. auris בתוך ההתפרצות הנוכחית בבית החולים נמצאה להיות קשורה לשימוש בפרובים רב פעמיים למדידת חום אקסילרי, מה שמצביע כי פתוגן זה יכול להיותת נוכח בסביבה ומועבר בסביבה של טיפול רפואי.

מקור:

Eyre DW, Sheppard AE, Madder H, Moir I, Moroney R, Quan TP, Griffiths D, George S, Butcher L, Morgan M, Newnham R. A Candida auris outbreak and its control in an intensive care setting. New England Journal of Medicine. 2018 Oct 4;379(14):1322-31.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1714373

ערכה: ד"ר נועה יקירביץ אמיר

נושאים קשורים:  מחקרים,  C. auris,  Candida auris,  קנדידה אוריס,  טיפול נמרץ,  זיהום
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
01.05.2019, 14:11

היי דר האם יש מרפא מהמחלה הזו