חוסר תפקוד זקפתי 11.12.2018

ורדנפיל יעילה ובטוחה בחולי אי ספיקת כליות סופנית

מטרת מחקר זה היתה להעריך את היעילות והבטיחות של ורדנפיל לטיפול בחוסר תפקוד זקפתי בחולים עם מחלת כליות כרונית על המודיאליזה

מטופלים גברים עם מחלת כליות סופנית המטופלים עם המודיאליזה סובלים לעתים קרובות מחוסר תפקוד זקפתי. מטרת מחקר זה הייתה להעריך את היעילות והבטיחות של ורדנפיל לטיפול בחוסר תפקוד זקפתי בחולים עם מחלת כליות כרונית על המודיאליזה.

המחקר בוצע בתבנית מבוקרת, לא-אקראית, בהשתתפות מטופלים עם אי ספיקת כליות סופנית המטופלים עם המודיאליזה אשר קיבלו ורדנפיל  במינון של 20 מ"ג שלוש פעמים בשבוע כטיפול לחוסר תפקוד זקפתי.

מטופלים שעברו המודיאליזה במשך לפחות שישה חודשים והיו בקשר מיני קבוע עם בת זוג הוכללו במחקר. מטופלים עם אנגינה, אנמיה קשה, שחמת או המקבלים ניטריטים נפסלו מהשתתפות במחקר. על מנת להעריך תפקוד זקפתי ותגובה לטיפול בוצע שימוש בשאלון ה- The International Index of Erectile Function.

במחקר השתתפו 226 מטופלים (גיל ממוצע 35.4, 42.3% עם סוכרת, 36.7% עם יתר לחץ דם, זמן ממוצע על דיאליזה 8.9 שנים). החוקרים מצאו כי ורדנפיל קשורה בשיפור בכל ציוני שאלון ה- The International Index of Erectile Function. ציון זקפתי תקין הושג ב-13.9% מהמשתתפים והתרופה נסבלה היטב. 25% מהמשתתפים חוו כאבי ראש ו-13.4% סבלו מסומק.

מסקנת החוקרים היא כי ורדנפיל פומית הינה תרופה בטוחה ויעילה לטיפול בחוסר תפקוד זקפתי בחולים נבחרים עם מחלת כליות כרונית המטופלים עם המודיאליזה.

מקור: 

Monroy-Gálvez, A. et al.  (2017) Revista Mexicana de Urologia. 77(5), 361

http://www.medigraphic.com/cgi-bin/new/resumenI.cgi?IDARTICULO=75709

נושאים קשורים:  מחקרים,  ורדנפיל,  זקפה,  דיאליזה,  אי ספיקת כליות
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו