סרטן שד גרורתי 14.08.2019

היעילות של T-DM1 בקרב חולות שקיבלו בעבר pertuzumab

חולות עם סרטן שד גרורתי חיובי ל-HER2 שטופלו ב-taxane ו-pertuzumab טרם הטיפול ב-Trastuzumab emtansine מפיקות פחות תועלת מהטיפול

תאי סרטן השד (אילוסטרציה)

Trastuzumab emtansineי(T-DM1) מאושרת משנת 2013 לטיפול בחולות עם סרטן שד גרורתי (MBC) חיובי ל-HER2 שכבר עברו טיפול קודם בטרסטוזומאב (Tmab) ו-taxane. עם זאת, לא היה עד כה ניסוי קליני שהעריך את היעילות של T-DM1 בקרב חולות שקיבלו בעבר pertuzumab י(Pmab). מחקר זה נועד להשוות את היעילות של T-DM1 בין חולות שקיבלו Tmab ו-Pmab לבין אלו שקיבלו רק Tmab.

החוקרים היפנים כללו במחקרם את כלל החולות במרכז אונקולוגי בטוקיו עם MBC חיובי ל-HER2 שקיבלו T-DM1 בין 1 אפריל 2014 ו-28 פברואר 2017.

החולות חולקו לקבוצת Tmab (כלומר, אלו שקיבלו רק את Tmab לפני טיפול T-DM1) ולקבוצת Tmab / Pmab (כלומר, אלו שקיבלו את Tmab ו-Pmab לפני טיפול T-DM1). החוקרים השוו הישרדות ללא התקדמות מחלה (PFS) ותגובה לטיפול.

סך של 42 חולות נכללו בניתוח התוצאות הסופי. תקופת המעקב החציונית הייתה 4.8 חודשים, ומספר החציון של טיפולי כימותרפיה קודמים למחלה גרורתית לפני T-DM1 היה 1 (טווח 1-2) בקבוצת Tmab / Pmab ו-2 (טווח 0-6) ב-Tmab. חציון PFS היה 2.8 חודשים בקבוצת ה-Tmab / Pmabי(1.7-4.8 חודשים) ו -7.8 חודשים בקבוצת ה-Tmabי(5.5-15.9 חודשים) (p = 0.0030). התגובה הטובה ביותר לתרופה הייתה נמוכה יותר בקבוצת ה-Tmab / Pmab י(11.1% לעומת 25.0%).

האונקולוגים היפנים מסכמים כי חולות עם סרטן שד גרורותי חיובי ל-HER2 שקיבלו טיפול ב- Tmab ו-Pmab לפני T-DM1 מפיקות פחות תועלת מ- T-DM1.

מקור:

Noda-Narita, Shoko, Akihiko Shimomura, Asuka Kawachi, Hitomi Sumiyoshi-Okuma, Kazuki Sudo, Tatsunori Shimoi, Emi Noguchi et al. "Comparison of the efficacy of trastuzumab emtansine between patients with metastatic human epidermal growth factor receptor 2-positive breast cancers previously treated with combination trastuzumab and pertuzumab and with trastuzumab only in Japanese population." Breast Cancer26, no. 4 (2019): 492-498.

נושאים קשורים:  סרטן שד גרורתי,  טרסטוזומאב,  פרטוזומאב,  טרסטוזומאב אמטנסטין,  HER2,  טקסן,  Pertuzumab,  Trastuzumab emtansine,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו