תיאור מקרה 19.09.2019

תיאור מקרה: אישה עם מסה מוצקה בכליה בגודל 14 ס"מ

קבוצת אורולוגים ופתולוגים מאוניברסיטת מישיגן ארה"ב מדווחת על מקרה חשוב המעלה שאלות בנוגע לניהול המקובל של מסות סולידיות בכליות

גידול בכליה. אילוסטרציה

קבוצת אורולוגים ופתולוגים מאוניברסיטת מישיגן ארה"ב מדווחת על מקרה חשוב שמעלה שאלות בנוגע לניהול המקובל של מסות סולידיות בכליות.

בת 59 התייצגה עם כאבי בטן ומסת בטן מוחשית. ההיסטוריה המשפחתית כללה אח עם קרצינומה של תאים כלייתיים ברורים ואם עם גליובלסטומה מולטיפורמה.

החולה עברה הדמיה ראשונית שחשפה מסה מוצקה בכליה בגודל של 14 ס"מ. התהליך בכליה הגביר את מסת הכליה הכוללת והעלה חשד גבוה מאוד לגרורות בכבד ועצמות.

החולה עברה ביופסיה מהכבד. תוצאות הביופסיה של הכבד לא היו חד משמעיות, החולה עברה כריתת כליה רדיקלית ובאבחון הפתולוגי הסופי נמצאה אונקוציטומה.

אונקוציטומה כלייתית היא הגידול השפיר הנפוץ ביותר בכליה אך למרות זאת מבחינה קלינית ורדיוגרפית קל לבלבל בינו לבין קרצינומה של תאים כלייתיים. מסיבה זו הנוהל הוא כריתת כליה מלאה אך מקרים כאלה מעלים שאלה חשובה - האם אורולוגים צריכים להשתמש באופן תדיר יותר בביופסיה של מסת הכליה עוד יותר לפני התערבות כירורגית?

מקור:

Dey, Sumi, Sabrina L. Noyes, Ghayas Uddin, and Brian R. Lane. "Palpable Abdominal Mass is a Renal Oncocytoma: Not All Large Renal Masses are Malignant." Case reports in urology 2019 (2019).

נושאים קשורים:  מחקרים,  גידולי כליה,  אונקוציטומה,  נפרוקטומיה,  גידול שפיר,  ביופסיית כליה,  תיאור מקרה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו