תיאור מקרה 01.10.2020

תיאור מקרה: הרוקחת הזריקה לעצמה בשוגג אפינפרין

מחברי תיאור המקרה מדגישים: על אנשי המקצוע בתחום הבריאות להיות מיומנים כיצד לטפל בבטחה במזרקים אוטומטיים של אפינפרין

בספרות הרפואית מדווח על תאונות שהובילו לפגיעה באצבעות כתוצאה משימוש שגוי במזרקים אוטומטיים של אפינפרין, כגון EpiPen ו-EpiPen Jr. פגיעות אלו מוכרות כגורם אפשרי לנמק ולאיסכמיה באצבעות שנפגעו.

עם זאת, תופעות לוואי ארוכות טווח נדירות מאוד במקרים אלה. הטיפול בפגיעות מסוג זה באצבעות שנוי במחלוקת וכולל הזרקות תוך-עורקיות של חומרים מרחיבים כלי דם, מרחיבי כלי דם מקומיים וניהול תומך לפי הצורך.

בתיאור המקרה הנוכחי רוקחת בת 26 הזריקה לעצמה בטעות EpiPen בקצה האצבע. שימוש במים חמים וג'ל ניטרוגליצרין לא שיפר את התסמינים שלה. לאחר שלוש שעות הוזרק פנטולמין סביב אזור הנמק והעור חזר לתפקוד תקין.

מחברי תיאור המקרה מדגישים כי על כל אנשי המקצוע בתחום הבריאות להיות מיומנים כיצד לטפל בבטחה במזרקים אוטומטיים של אפינפרין מאחר והם נמצאים בשימוש נפוץ מאוד. פנטולמין עשוי להיות יעיל בטיפול בתאונות בשימוש במזרקים אוטומטיים של אפינפרין המובילות לפגיעות אצבע.

מקור:

Am J Case Rep 2020; 21:e925248: DOI: 10.12659/AJCR.925248

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  אפיפן,  אפינפרין,  אלרגיה,  epipen,  איסכמיה,  תאונות עבודה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו