נגיף הקורונה 08.02.2021

NEJM: טיפול חדשני הפחית עומס נגיפי בחולי קורונה

קוקטייל REGN-COV2, המכיל שני נוגדנים כנגד חלבון הספייק של נגיף הקורונה נמצא כמפחית עומס נגיפי בחולים שעדיין לא פיתחו תגובה חיסונית

ממצאים ממחקרים שבוצעו בתקופת מגיפת הקורונה רמזו כי ייתכן שלעומס נגיפי גבוה יש קשר לסיבוכים ותמותה כתוצאה ממחלת הקורונה.

במאמר שפורסם לאחרונה ב-NEJM פורטו תוצאותיו של מחקר פאזה 1-3 כפול-סמיות אשר בחן את השימוש בשני נוגדנים אנושיים כנגד חלבון ה-SPIKE של נגיף ה-SARS-CoV-2 (קוקטייל הנוגדנים מכונה REGN-COV2) בחולים שאינם מאושפזים עם מחלת קורונה.

המשתתפים חולקו ביחס של 1:1:1 לקבל 2.4 גרם, 8 גרם של הקוקטייל או אינבו. התוצאים העיקריים שנבדקו היו השינוי בעומס הנגיפי מיום 1 עד יום 7 לאחר הטיפול ושיעור המטופלים שנזקקו לבדיקה רפואית. בנוסף, בוצעה הערכה של בטיחות הטיפול.

עד כה נאספו במסגרת המחקר נתונים מ-275  מטופלים ונמצא כי יש שינוי ממוצע גדול יותר בעומס הנגיפי במטופלים שקיבלו את הקוקטייל לעומת אלה שטופלו עם אינבו, הן בקרב מטופלים עם רמות נוגדנים שליליות בסרום בתחילת המחקר והן בכלל אוכלוסיית המחקר.

בנוסף, נמצא כי 3% מקרב המשתתפים בקבוצת הטיפול נזקקו לבדיקה רפואית בעוד שיעור זה בקרב מקבלי האינבו עמד על 6%.

בקרב משתתפים עם רמות נוגדנים שליליות בתחילת המחקר השיעור עמד על 6% בקרב אלה שקיבלו את הקוקטייל לעומת 15% בקרב משתתפים שקיבלו אינבו. השיעור של משתתפים עם תגובות רגישות יתר, תגובות הקשורות לעירוי ותופעות לוואי אחרות היה דומה בקבוצת ההתערבות ובקבוצת האינבו.

תוצאות אנליזת ביניים זו מדגימות כי REGN-COV2 מפחית עומס נגיפי עם השפעה גדולה יתר בקרב חולים אשר עדיין לא פיתחו תגובה חיסונית והיו עם עומס נגיפי גדול יותר. לטיפול פרופיל בטיחות הדומה לזה של טיפול האינבו שניתן במחקר.

מקור:

Weinreich, D.M. et al. (2021) NEJM. 384:238-251. DOI: 10.1056/NEJMoa2035002

נושאים קשורים:  קורונה,  נוגדנים מנטרלים,  עומס נגיפי,  תרופה לקורונה,  מחקרים,  Covid-19
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו