נגיף הקורונה 14.07.2021

האם לחולי אסתמה סיכון מוגבר לתחלואת קורונה ולתמותה ממנה?

בניתוח של 150 מחקרים נבדק הקשר בין אסתמה לסיכון מוגבר לתחלואה בקורונה ולתמותה ממנה – הנה התוצאות

מחלת הקורונה (COVID-19) מביאה לתוצאים בריאותיים המשתנים בין אדם לאדם, החל מהיעדר מוחלט של תסמינים, דרך מחלה קשה ועד למוות. אסתמה, מחלת ריאות כרונית נפוצה, נחשבת לגורם העלול להגביר את חומרת המחלה, זאת על אך מיעוט הנתונים בנושא.

בכתב העת American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine פורסם מחקר שמטרתו לבחון את הספרות האפידמיולוגית העוסקת באסתמה כדי לאפיין את ההשפעה האפשרית שלה על חומרת מחלת הקורונה.

במסגרת המחקר בוצע חיפוש במאגרי המידע PubMed ו-medRxiv אחרי מחקרים בנושא, כאשר המונחים שנכללו בחיפוש היו: asthma, SARS-CoV-2 ו-COVID-19. בנוסף, נערכה הצלבה של ציטטות ממאמרים שונים שהיו זמינים באופן מודפס או מקוון עד ל-22 בדצמבר 2020.

הנתונים אודות שכיחות מחלת האסתמה נלקחו ממחקרים אודות אנשים שנדבקו בנגיף הקורונה וכן מסטטיסטיקות בריאות אזוריות. זוהו 150 מחקרים ברחבי העולם שאפשרו לערוך השוואות אודות שכיחות מחלת האסתמה בקרב מטופלים שנדבקו בקורונה על פי אזור מגורים, חומרת המחלה והתמותה ממנה.

מתוצאות הניתוחים הסטטיסטיים עלה כי לא ניתן לספק עדות ברורה לכך שאסתמה מגדילה את הסיכון לאבחנה של מחלת הקורונה, לאשפוז, למחלה חמורה או לתמותה בעקבותיה.

לסיכום, הממצאים המובאים במאמר יכולים לספק לחולי אסתמה ביטחון בנוגע ליכולת של מחלתם הבסיסית להגביר את הסיכון שלהם לתחלואה קשה מנגיף הקורונה.

מקור:

Terry, Paul D et al. American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine. 2021 Apr 1;203(7):893-905. doi: 10.1164/rccm.202008-3266OC.

נושאים קשורים:  אסתמה,  קורונה,  חומרת מחלה,  תמותה,  מחקרים,  Covid-19
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו