תסמונת פוסט-אשפוז 04.01.2022

תסמונת פוסט-אשפוז בטיפול נמרץ אצל בני זוג

בני זוג של מטופלים שאושפזו ביחידה לטיפול נמרץ היו עם סיכון מוגבר קלות להפרעות נפש בתוך שישה חודשים בהשוואה לבני זוג שלמטופלים שלא אושפזו ביחידה לטיפול נמרץ

טיפול נמרץ, הנשמה. אילוסטרציה

מחקרים קודמים הצביעו על כך שקיימת שכיחות מוגברת של הפרעות נפש אצל בני או בנות זוג של מטופלים המאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ (ICU), מה שנקרא תסמונת הפוסט-אשפוז בטיפול נמרץ אצל המשפחה (PICS-F). יחד עם זאת, עדיין לא ברור האם אשפוז בטיפול נמרץ קשור להופעה של הפרעות נפש אצל בן או בת הזוג מחוץ לתרחיש המחקר הפרוספקטיבי.

בעקבות כך החוקרים חקרו את חלקם היחסי של בני זוג של מטופלים ב-ICU אשר ביקרו במרכזים רפואיים לטיפול בהפרעות נפש ואת הקשר בין אשפוז ב-ICU של מטופלים להפרעות נפש אצל בני הזוג באמצעות נתונים מהעולם האמיתי.

החוקרים ביצעו מחקר רטרוספקטיבי אשר כלל זוגות נשואים בין 2012 ל-2018. החוקרים זיהו בני זוג של מטופלים אשר אושפזו ב-ICU למשך יותר מיומיים והגדירו אותם כקבוצת החשיפה. כמו כן, תאריך האשפוז ל-ICU הוגדר כתאריך האינדקס. החוקרים הקצו באופן אקראי קבוצת ביקורת. התוצא העיקר היה כל הפרעה נפשית הקשורה ל-PICS-F אצל בני זוג בתוך שישה חודשים מתאריך האינדקס.

תוצאות המחקר הראו כי בקרב 1,082,208 זוגות נשואים היו 8,490 בני זוג של מטופלים ב-ICU. חלקם היחסי של כל ההפרעות הנפשיות הקשורות ל-PICS-F בתוך שישה חודשים מתאריך האינדקס היה 12.8% מתוך בני הזוג של מטופלי ה-ICU ו-11.3% בקרב קבוצת הביקורת (יחס סיכויים מותאם, 1.29; רווח בר- סמך של 95%: 1.03–1.42). ניתוחי רגישות הראו קשר משמעותי בין אשפוז ל-ICU והפרעות נפש אצל בני הזוג.

החוקרים סיכמו כי בני זוג של מטופלים אשר אושפזו ב-ICU היו עם סיכון מוגבר קלות להפרעות נפש בתוך שישה חודשים בהשוואה לבני זוג של מטופלים אשר לא אושפזו ב-ICU.

מקור:

Yuki Miyamoto  et. al (2021) Journal of Intensive Care DOI: https://doi.org/10.1186/s40560-021-00583-3

נושאים קשורים:  מחקרים,  הפרעות נפש,  בני זוג,  תסמונת לאחר אשפוז בטיפול נמרץ
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו